Kies het focusgebied en lees er meer over in de Blog Posts
Links

Addy de Ruiter op LinkedIn

ManagementSite auteurspagina

NieuwOrganiseren Column

  +31 (0)6 513 19 299

Focusgebieden

Leidinggeven is mijn vak en mijn passie. Het vinden van de juiste balans tussen de 'harde' en de 'zachte' kant is altijd weer een uitdaging.

In de 15 jaar dat ik als lijnmanager in de zakelijke dienstverlening heb geacteerd, heb ik groei en krimp meegemaakt, crises en euforie,  hard ingegrepen en zacht veranderd, alle mogelijke fouten gemaakt, maar ook meegemaakt hoe het wel moet. Die werkervaring maakt dat ik mij gemakkelijk kan verplaatsen in veel van de dagelijkse uitdagingen van een (business) manager, snel de vinger op de zere plek kan leggen en aan de slag kan gaan. 

 

Mijn meerwaarde zit in mijn vermogen om zakelijk te sturen met een menselijke inborst, waarbij ik oog heb voor inhoud en voor relaties. Hierdoor ben ik in staat als bruggenbouwer op te treden en verbinding tot stand te brengen tussen de verschillende belanghebbenden: de organisatie, de klanten, de medewerkers en de maatschappij.

 

Om die meerwaarde meer inhoud te geven, richt ik me primair op een 3-tal focusgebieden.

 

Het verbeteren van de prestaties

Als business manager staat het verwezenlijken van organisatie doelstellingen centraal, waarbij de continuïteit gewaarborgd wordt. Om top prestaties te leveren aan klanten, heb je professionals nodig en een effectief functionerende organisatie. 

 

Lees meer ........

 

Leidinggeven aan professionals / Coachend leidinggeven

Menselijke - en maatschappelijke waarden worden steeds belangrijker.  Meer en meer dringt bij leidinggevenden het besef door dat de managementparadigma's uit de vorige eeuw niet meer passen in deze tijd, omdat die paradigma's voorbij gaan aan genoemde waarden. Hierdoor daalt de werktevredenheid en gaat er prestatiepotentieel verloren. Dat is zonde en kunnen we ons niet veroorloven.

 

Lees meer ........ 

 

Revitaliseren van HNW

Organisaties die (aspecten van ) Het Nieuwe Werken hebben geïmplementeerd, constateren na enige tijd veelal dat de verwachtingen niet worden waargemaakt. Leidinggevenden en professionals ervaren obstakels, waardoor de verwachte  toename van de productiviteit tegenvalt.

 

Lees meer ........